کسب‌ درآمد از اینترنت تا چند سنه قبل برای بسیاری از افراد کاملاً رویا بود اما امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی گوناگون هر آدم به راحتی می‌تواند درآمد قابل قبولی داشته باشد. یکتا از مهم‌ترین شبکه‌هایی که در کسب‌ درآمد کسان از اینترنت کارایی زیادی داشته، شبکه یوتیوب است. یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است که روزانه میلیون‌ها نفر در آن ویدئو می‌بینند و این محبوبیت مایه شده الی افراد زیادی بتوانند به کسب درآمد از یوتیوب بپردازند. کسب درآمد از یوتیوب برای بسیاری از کسان که تخصص یا مهارتی دارند، شدنی است و اگر شما هم چیرگی یا تخصصی دارید، به راحتی می‌توانید به کسب‌ درآمد از یوتیوب بپردازید. جالب است بدانید کسب درآمد از یوتیوب معمولاً به چهره ارزی اتمام می‌شود و با پروا به شرایط فعلی ارز در ایران، یوتیوب می‌توانید یک منبع درآمد زیاد عالی برای ما به شمار رود. در این نوشتار منظور داریم به بررسی ۵ طریق عملی برای کسب‌ درآمد از یوتیوب بپردازیم لغایت اگر منظور کار و جنبش در این شبکه ویدئویی را دارید، بتوانید از این روش‌‌ها هم استفاده کنید.

 

جذب اسپانسر، یک شیوه عالی برای کسب درآمد از یوتیوب


یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از محتوای ویدئویی، جذب اسپانسر است؛ سرمایه گذار شما می‌تواند شرکت‌های ابهت باشند که هزینه بسیار نکوداشتن بابت درج لوگو یا اسم بازرگانی آن کمپانی در بخشی از ویدئو و شناسایی آن برند به عنوان سرمایه گذار می‌دهد. هر چقدر کانال شما شدامد بیشتری داشته باشد، اسپانسر شما حاضر است خرج بیشتری کند و در پایان درآمد زیاد نکویی را کسب می‌کنید. مثلاً فرض کنید شما یک کانال در مقوله طباخی دارید که هفته‌ای چندبار ویدئوهای مربوط به کله پزی منتشر می‌کنید! در این صورت شرکت‌های غذایی یا رستوران‌های بزرگ سرمایه گذار شما می‌شوند و شما در بخشی از ویدئو این رستوران یا شرکت را شناسایی می‌کنید؛ به راستی این شرکت‌ها به ازای شناسایی برند آن‌ها در ویدئوی شما، هزینه‌ای به شما می‌دهند که نه تنها هزینه‌های مربوط به فرآوری محتوای ویدئویی تامین می‌شود، بلکه تجربه نکوداشتن از کسب‌ درآمد از یوتیوب را خواهید داشت. شناسایی برندها می‌تواند اسم بردن از آن‌ها، تبلیغ فرآورده یا خدمات آن‌ها و… باشد که هر اسپانسری متناسب با اهداف خویش می‌تواند یک یا چند باره از آن‌ها را به کمک محتوای کانال شما معرفی کند.

 

 کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر

 

مزیت اسپانسر شدن شرکت‌های بزرگ این است که نام برند آن‌ها در ابتدای محتوای شما می‌آید و کاربرانی که در همان روزهای نخست انتشار ویدئو آن را می‌بینند، با اسم آن کمپانی آشنا می‌شوند. از طرف دیگر محتوای یوتیوب شما برای همش در کانال باقی می‌ماند و کاربرانی هم که در آینده ویدئو شما را می‌بینند، اسم آن کمپانی در ذهنشان باقی می‌ماند و به برندسازی همیشگی آن شرکت کمک زیادی می‌کند. در ادامه به رسیدگی ۵ باره از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات اسپانسری می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با پهنه کار و جنبش کانال خود، از آن‌ها برای کسب‌ درآمد از یوتیوب استفاده کنید.

 

معرفی محصولات برندهای مختلف


یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب، معرفی محصولات برندهای مختلف است که این مورد اغلب در کانال‌های فشن و مد دیده می‌شود! فرض کنید در گویه فشن یا مدلینگ کار و جنبش می‌کنید و یگانه از مهم‌ترین شاخه‌های تکاپو شما صحبت در مورد لباس‌های گوناگون و تاریکی آن‌ها در زمان‌های گوناگون است؛ در این صورت می‌توانید از برندهای مختلف برای اسپانسر شدن بهره‌گیری کنید! مثلاً اگر در بازه‌های زمانی گوناگون به سفر می‌روید، یک سرمایه گذار پیدا کنید و محصولات آن‌ها را پس از بازگشت از سفر به مشترکان کانال یوتیوب خویش شناسایی کنید.

این شغل سبب می‌شود الی برند سرمایه گذار شما به خوبی شناسایی شود و با معرفی جدیدترین محصولات آن‌ها، مایه افزایش فروش این برندها هم بشوید. میزان درآمد حاصل از این طریق کاملاً به شمار مشترکان و ترافیک کانال شما بستگی دارد؛ مثلاً کسان مشهوری که چندین میلیون دنبال‌کننده دارند، درآمدهای چندین میلیون دلاری از این شغل خواهند داشت و افرادی با دنبال‌کنندگان کمتر، درآمد اقلیت دارند.

 

معرفی محصولات در قالب کارهای روزمره


بسیاری از افراد در روز کارهای تکراری بسیار زیادی انجام می‌دهند که حتی بسیاری از این کارهای روزمره، بین کسان زیادی مشترک هستند! مثلاً تمام افراد هنگامی که از خواب بیدار می‌شود، صورت خویش را می‌شویند که این یک خو روزمره و مشترک بین کسان است. گرد از روش‌های جذب سرمایه گذار و کسب درآمد از یوتیوب، معرفی محصولات یک برند به عنوان پیشه روزمره است! مثلاً فرض کنید یک کمپانی محصولات بهداشتی و آرایشی شوینده صورت فرآوری کرده است! شما به عنوان کسی که مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، می‌توانید این فرآورده را به کاربران و دنبال‌کنندگان خود شناسایی کنید و به آن‌ها بگویید که این محصول، یک محصول زیاد عالی برای شستشوی چهره در ابتدای روز است!

این کار به شما کمک می‌کند الی بتوانید برای آن برند، برندسازی انجام دهید و به افزایش فروش محصولات آن‌ها نیز کمک کنید. حتی می‌توانید کاربران را برای خرید آن محصول راهبری کنید؛ مثلاً به آن‌ها بگویید برای خرید این محصول وارد سایت آن برند شوند یا شماره‌های حمایت آن برند تماس بگیرند. حال اگر این تبلیغاتی در چندین ویدئوی سرمایه گذار شما سپریدن شود، تاثیر زیاد زیادی روی کاربران خواهد داشت و به مرور موعد می‌تواند شمار مشتریان آن برند را افزایش دهد.

 

 

استفاده از کارت یوتیوب برای هدایت کاربران به صفحه آن برند


با ابزار کارت یوتیوب آشنا هستید؟ کران می‌دانید که با به کارگیری کارت‌های یوتیوب به راحتی می‌توانید کاربران را به یک ویدئو یا سایت سایر هدایت کنید! با به کارگیری این قابلیت می‌توانید در بخشی از ویدئوی خویش کارتی را نمایش دهید که حاوی تبلیغات سرمایه گذار شما است. این روش تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات است که با به کارگیری آن می‌توانید کاربران را برای خرید فرآورده به فروشگاه آن برند هدایت کنید. هر چقدر ویدئوی شما خلاقانه‌تر باشد، اسپانسر شما از میزان افرایش فروش رضایت اکثریت دارد؛ زیرا ویدئوهای خلاقانه به افزایش نرخ تبدیل تبلیغات نشان‌داده شده روی ویدئو کمک زیادی می‌کند و به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید به اغلب شدن کسب درآمد از یوتیوب خویش کمک کنید! در ۲ باره بعدی از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، به بررسی برخی روش‌های تولید ویدئوی خلاقانه و تاثیرگذار می‌پردازیم که اهمیت زیادی در تبلیغات برندهای مختلف و جذب سرمایه گذار دارند. توجه داشته باشید که برخی ویدئوهایی که روی کانال‌های یوتیوب قرار می‌گیرند، به چهره کامل به معرفی برند اسپانسر و خدمات آن‌ها می‌پردازند؛ این در حالی است که بعضی ویدئوهای یوتیوب تنها بخشی از ویدئو را به اسپانسر خود گزین کردن می‌دهند یا تنها نام آن‌ها را ذکر می‌کنند! بنابراین نوع شناسایی اسپانسر کاملاً ارتباط به توافق شما با سرمایه گذار دارد و متفاوت هستند.

 

تولید ویدئوهای رسیدگی محصولات یک برند


یکی از با ارزش‌ترین و مفیدترین ویدئوهایی که کاربران به آن علاقه زیادی دارند و پتانسیل احسان برای کسب درآمد از یوتیوب دارد، ویدئوهای مربوط به نقد و بررسی محصولات گوناگون است! فرض کنید به عنوان یک کاربر هدف خرید یک لپ‌تاپ از برند مشخصی را دارید که قبل از خرید می‌خواهید در باره آن فرآورده پژوهش کنید؛ یکتا از راه‌های معرفی ویژگی‌های آن محصول، دید نقد و بررسی‌های آن است که با استفاده از آن می‌توانید برای خرید خویش تصمیم‌گیری کنید. کانال‌های زیادی در یوتیوب وجود دارند که ویدئوهای نقد و بررسی محصولات گوناگون را جاسازی می‌کنند و البته شدامد قابل توجهی دارند. بسیاری از برندهای مختلف که محصولی برای فروش دارند، حاضرند سرمایه گذار این کانال‌های یوتیوبی شوند لغایت با معرفی برند و محصولات خویش به کاربران آن کانال، بتوانند فروش خویش را افزایش دهند. بسیاری از کاربران برای خرید یک محصول، بر پای بست، نظر و نقد و بررسی کاربران آن کانال تصمیم به خرید می‌گیرند و این مسئله برای برندهای گوناگون بسیار ارزشمند است.

ویدئوهای نقد و بررسی در درازمدت اهمیت زیادی پیدا می‌کنند؛ زیرا هنگامی که کاربران قصد خرید محصول را داشته باشند، در گوگل جستجو می‌کنند و به سراغ ویدئوهای آن محصول می‌روند. اگر اسپانسر شما برای جاسازی ویدئوهای نقد و رسیدگی خویش خرج کرده باشد و اسپانسر یک کانال پرطرفدار در یوتیوب باشد، قطعاً کاربران زیادی را از این طریق جذب می‌کند و در درازمدت هم فروش بسیار خوبی را از راه ویدئوهای نقد و بررسی تجربه خواهد کرد.

اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید و می‌خواهید از طریق این شیوه به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید، توصیه ما این است که به سراغ محصولاتی بروید که کمتر مورد پروا کانال‌های نقد و بررسی پیمان گرفته‌اند! زیرا چنین محصولاتی از برندهای مختلف پتانسیل زیاد نکوداشتن برای معرفی به کاربران دارند و می‌توانید درآمد احسان از راه اسپانسرهای کانال خود جذب کنید. در ضمن کوشش کنید در نقد و بررسی‌های خود یک قدم جلوتر از رقیبان خویش باشید لغایت بتوانید نظر اسپانسرهای نکوداشتن را جلب کنید و کسب‌ درآمد از یوتیوب را لذت‌بخش‌تر کنید.

بسیاری از برندهای تجاری محصولاتی را برای ارائه دارند ولی لغایت مدتی پس از فرآوری آن را عرضه نمی‌کنند! چنین برندهایی سرمایه گذار کانال‌های مختلفی می‌شوند و از آن‌ها می‌خواهند ویدئوی نقد و بررسی محصولاتی را که هنوز عرضه نشده است را منتشر کنند؛ این کانال‌ها با انتشار ویدئوهای نقد و بررسی، بازخوردهای مثبت و منفی کاربران را می‌گیرند و این مسئله به آن برند کمک می‌کند تا بتواند میزان تقاضای محصولات خود را ببیند! همچنین انتشار نقد و بررسی محصولات عرضه‌نشده به برندها کمک می‌کند لغایت فیدبک‌های منفی را بگیرند و فرآورده خود را با توجه به آن فیدبک‌ها شفا ببخشند. فلذا اگر برند بازرگانی که هدف سرمایه گذار شدن برای یک کانال را دارد، بهترین گذرگاه به کارگیری ویدئوی نقد و بررسی است الی بتواند به کاربران زیادی فرآورده یا خدمات جدید خویش را معرفی کند و در هنگام عرضه آن محصول، کاربران زیادی را ترغیب به خرید آن کند. برخی برندها جهانی هستند و محصولات خود را به تمام دنیا عرضه می‌کنند؛ مثلاً کمپانی اپل که کمپانی تولیدکننده موبایل‌های اپل و لپ‌تاپ مک است، محصولات خویش را به تمام جهان عرضه می‌کند ولی برخی شرکت‌ها مختص به یک مملکت یا حتی یک شهر هستند که در اینصورت باید سرمایه گذار کانال‌های همان منطقه شوند.

 

 

جذب اسپانسرهای بزرگ و فرآوری ویدئوی اختصاصی برای شناسایی محصولات آن‌ها


یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، جذب اسپانسرهای بزرگواری است که سخت بودجه ندارند. این اسپانسرها معمولاً حاضرند بابت شناسایی محصولات و خدمات خویش هزینه‌های زیادی کنند که در این صورت شاید در تمام مراحل فرآوری ویدئو در ساحل شما هستند! اگر اسپانسر شما به تعقیب مشارکت بلندمدت با شما است و می‌خواهد در برندسازی زیاد احسان انجام دهد، این شیوه برای کسب‌ درآمد از یوتیوب بسیار عالی است!

در این طریق که احتیاج به سررسید زیادی دارد و در طویل مدت کارایی زیادی بر روی آن برند می‌گذارد، ویدئوهای شما بر بنیاد محصولات همان برند فرآوری می‌شود و چه بسا در تمام ویدئوهای خویش باید محصولات آن برند را شناسایی کنید. در این شیوه کسب درآمد از یوتیوب باید توجه داشته باشید که ویدئوهای شما حس تبلیغاتی در مخاطبان ایجاد نکند؛ زیرا معمولاً ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران اهمیت زیادی ندارند و به بازبینی سررسید کانال شما محبوبیت خود را از دست می‌دهد. اگر ویدئوهای کانال شما برای کاربران مفید باشند و در میان این ویدئو به معرفی بهترین محصولات یک برند معتبر بپردازید، نه تنها محبوبیت شما اغلب می‌شود، بلکه میزان فروش آن برند هم الی حتماً زیادی بیشتر می‌شود.

البته مفتوح هم باید توجه داشته باشید که این طریق برای برندهایی که می‌خواهند خیلی زود به نتیجه برسند و اهداف کوتاه‌ مدت دارند، اصلاً پسندیده نیست! زیرا این برندها می‌خواهند باتوجه به خرج زیادی که به عنوان اسپانسر برای کانال شما می‌کنند، خیلی زود برندسازی خود را اتمام دهند که برندسازی در کوتاه‌ مدت اتمام نمی‌شود؛ اما اگر اسپانسر شما اهداف بلند مدت دارد، می‌توانید با آن‌ها برای بهره‌گیری از این روش و اسپانسر شدن برای کانال خود صحبت کنید.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها